sprawdź ceny lotów:

dotyczy linii: 

średnia ocena: 

8
średnia: 7.3 (głosów: 17)

loty Loterów tą linią: 

108

polecą z tą linią: 

Loterzy nie planują lotów tą linią

polecieli z tą linią: 

autor artykulu: 

autor: gość (anonim)

teaser: 

SprintAir to polska linia lotnicza znana przede wszystkim z przewozów cargo oraz charterowych. Przewoźnik obsługuje w tej chwili jedno regularne połączenie pasażerskie między Warszawą a Zieloną Górą (sezonowo lata również między Gdańskiem a Zieloną Górą). Mieliśmy przyjemność gościć na pokładzie SprintAira na lotach na trasie Warszawa - Zielona Góra - Warszawa. Jak nam się podobało? Czy samolot wystartował o czasie?

Zapraszamy na krótką prezentację przewoźnika oraz relację z lotu.


rozwiniecie: 

Odległość z Warszawy do Zielonej Góry to około 450 km. By przejechać ten dystans samochodem, będziemy potrzebować minimum około 4-5 godzin. Jazda pociągiem zajmie również 4-5 godzin (EIC/TLK). Przelot zajmuje godzinę i 10 minut. Do tego trzeba oczywiście doliczyć czas dojazdu do/z lotniska oraz odczekiwanie na lotnisku. Tak czy inaczej samolotem wyjdzie najszybciej. 

Za chwilę rozpocznie się boarding

SprintAir lata z Okęcia. Samoloty z Warszawy wylatują o 17:30 od poniedziałku do piątku oraz o 17:00 w niedzielę. Z Zielonej Góry wyloty są o 7:30 od poniedziałku do piątku, oraz dodatkowy lot w piątek o 19:15. W Zielonej Górze do rozkładu lotów dostosowany jest specjalny autobus zabierający pasażerów z kilku punktów w mieście na lotnisko Babimost. Przejazd trwa niecałą godzinę. 


Pasażerowie na Okęciu przesiadają się z autobusu do Saaba 340

 

Jak widać, rozkład nastawiony jest przede wszystkim na mieszańców Lubuskiego podróżujących na jeden dzień do Warszawy. Dziesięć godzin w stolicy od 7:30 do 17:30 w dni powszednie -  sam raz na załatwienie kilku spraw. Można też lecieć na weekend. Przylot do Warszawy w piątek wieczorem i powrót do Zielonej Góry w niedzielę wieczorem. 

 

Są też oczywiście opcje dla mieszkających w Warszawie lub w pobliżu. Na krótką wycieczkę "krajoznawczą" najlepiej nadaje się wylot w czwartek po południu, a powrót w piątek wieczorem. Można też polecieć na weekend: wylot w piątek po południu i powrót w poniedziałek rano. 




Odprawa rozpoczyna się na 90 minut przed wylotem, a kończy na 40 minut przed wylotem. Trasę obsługuje 33-miejscowy turbośmigłowy Saab 340. Jak się dowiedzieliśmy podczas sympatycznej rozmowy z kapitanem, samolot ten jest bardzo lubiany przez pilotów. Świetnie pasuje do modelu biznesowego SprintAira. Ma dużo mniejsze zużycie paliwa niż na przykład podobnej wielkości ATR, tak więc jest też bardziej ekonomiczny. Saaba 340 nie zaobserwujemy często na lotniskach w Europie. Najwięcej tego typu maszyn lata w USA. Dla fanów lotnictwa w Polsce jest więc okazja na "przelecenie się" czymś nowym :). 

 

Nam leciało się bardzo przyjemnie. Samolot wyleciał z Okęcia zgodnie z rozkładem. Załogę stanowi dwóch pilotów oraz jedna osoba z personelu pokładowego. Z nami do Zielonej Góry leciała Kornelia. Serdecznie pozdrawiamy! :)

 

 

Mimo że lecieliśmy samolotem turbośmigłowym, wewnątrz było względnie cicho. Samolot ma układ siedzeń 2+1 czyli dwa miejscea, przejście i jedno miejsce. Mniej więcej w połowie lotu pasażerowie dostają drobny poczęstunek - batonika.  Za oknami najpierw z prawej strony mijaliśmy Płock, zaraz potem, z lewej Łódź. Przelecieliśmy nad Koninem i gdy zobaczyliśmy Poznań, rozpoczęliśmy zniżanie do Babimostu. Lotnisko Zielona Góra / Babimost jest niewielkie, ale zdecydowanie wystarcza do obsługi ruchu pasażerskiego generowanego przez SprintAira, który jest jedynym przewoźnikiem, który oferuje regularne połączenie pasażerskie z tego portu lotniczego.

 

Drugi pilot sprawdza plan lotu

 

 

Jeśli chodzi o ceny biletów, to oczywiście nie powinniśmy oczekiwać poziomu cen z najlepszych promocji z Ryanaira czy Wizz Aira. SprintAir nie działa w modelu biznesowym tanich linii lotniczych. Przewoźnik obsługuje przede wszystkim ruch biznesowy. Ceny biletów zaczynają się zwykle od około 300 PLN w obie strony. Przy takiej taryfie, zmiana daty albo nazwiska kosztuje 70 PLN. Jest też to, co Loterów interesuje najbardziej - promocje :). Studenci do 26 roku życia, emeryci i renciści (posiadający legitymację emeryta/rencisty) oraz osoby powyżej 60 roku życia za bilet zapłacą bardzo dobre 89 PLN za odcinek. To cena, która zdecydowanie może konkurować z ofertą kolejową. 



A za oknem Poznań


Saab 340 na płycie postojowej na lotnisku w Babimoście

W Zielonej Górze mieliśmy całą dobę na zwiedzenie miasta. Od razu zwróciliśmy uwagę na bardzo przyjemne, odnowione Stare Miasto. Zielona Góra to polska stolica wina. W okolicy znajduje się kilka winnic. Niektóre z nich można zwiedzać. We wrześniu w mieście odbywa się kilkudniowy festiwal "Winobranie". Tuż przy rynku mieści się ceniony w całej Polsce minibrowar restauracyjny – Haust. O atrakcjach Zielonej Góry oraz okolic informacji można zasięgnąć w punkcie informacji turystycznej mieszczącym się w budynku Ratusza na Starym Rynku.




Więcej informacji o lotach na trasie Warszawa - Zielona Góra - Warszawa na stronie przewoźnika: www.sprintair.eu


Lądowanie w Warszawie

lista ofert: