sprawdź ceny lotów:

dotyczy linii: 

kod IATA: 

AB

średnia ocena: 

6
średnia: 5.9 (głosów: 165)

loty Loterów tą linią: 

726

ilu Loterów leciało tą linią: 

212
19542
19596

polecą z tą linią: 

Loterzy nie planują lotów tą linią

polecieli z tą linią: 

autor artykulu: 

autor: rolka13

teaser: 

Airberlin to druga co do wielkości linia lotnicza w Niemczech i siódma w Europie. Należy do sojuszu lotniczego Oneworld. Przewoźnik specjalizuje się w obsługiwaniu ruchu na wypoczynek do "ciepłych krajów", ale nie tylko. W Polsce airberlin obsługuje połączenia z Gdańska, Krakowa i Warszawy do Berlina, gdzie znajduje się główny hub przesiadkowy przewoźnika, z którego można kontynuować podróż tymi samymi liniami do kilkudziesięciu innych lotnisk.

Zapraszamy na krótką prezentację linii oraz relację z lotu z Warszawy przez Berlin do Madrytu. 


rozwiniecie: 


Airberlin rozpoczął swoją działalność w 1978 pod nazwą Air Berlin USA, jako operator czarterowy z Berlina Tegel. Loty rozkładowe wprowadzono w roku 1997. Dziesięć lat później, po przejęciu przewoźnika LTU, airberlin wprowadził do swojej oferty loty dalekodystansowe. m.in. do USA, na Karaiby i do Tajlandii.

Flotę przewoźnika w tej chwili stanowią wąskokadłubowe Airbusy A319/320/321, Boeingi 737 i Bombardiery Dash 8 Q400, oraz szerokokadłubowe Airbusy A330. W sumie to 125 maszyn. 

Airberlin lata do 171 lotnisk w ponad 50 krajach. Główne huby (bazy - lotniska przesiadkowe) to Berlin Tegel, Duessledorf, Hamburg, Monachium, Stuttgart i Palma de Mallorca. 

Airberlin obsługuje aż trzy połączenia dziennie z Warszawy do Berlina. Daje to możliwość dobrego skomunikowania lotów z Okęcia z bogatą siatką połączeń ze stolicy Niemiec. Nasz wylot z Warszawy zaplanowany jest na 6:50 rano. Dzięki krótkiej przesiadce na lotnisku Berlin Tegel, przylot do Madrytu planowany jest juz na 11:55. 

Trasę Warszawa - Berlin - Warszawa obsługuje 76-miejscowy turbośmigowy Bombardier Dash 8 Q400. Odprawa przebiega szybko i sprawnie. Samolot wylatuje o czasie.

 

 


Na tej trasie mamy do dyspozycji wyłącznie miejsca w klasie ekonomicznej. Siedzenia są wygodne, a miejsca na nogi jest więcej niż w samolotach tanich linii lotniczych. 

 


Lot do Berlina według rozkładu trwa 1 godzinę i 25 minut. Nam tę trasę udaje się pokonać nieco szybciej. Lot umila sympatyczna załoga pokładowa częstująca pasażerów bezpłatnymi napojami, słodką lub słoną bułką oraz czekoladą. Samolot jest niemal pełny. Jak widać trasa cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. 

 

 


Podchodząc do lądowania na lotnisku Tegel, z okien samolotu rozciaga się piękny widok na budzacy się o poranku Berlin z charakterystycznym symbolem miasta - wieżą telewizyjną. 

 

  

 

Po wylądowaniu mieliśmy możliwość zajrzenia do kokpitu. 

 

 

Berlin Tegel to główny hub przesiadkowy airberlin. Po płycie lotniska co rusz przemykają większe i mniejsze maszyny przewoźnika.  

 

 


Przesiadka z jednego lotu na kolejny jest bardzo łatwa. Trasa przejścia do odpowiedniej bramki jest wyraźnie oznakowana i zajmuje niecałe 5 minut. 

 

 


Jak widać poniżej, airberlin z Berlina o poranku wylatuje właściwie co 5 minut. Według rozkładu, nasza przesiadka ma trwać 55 minut. Czas ten spokojnie wystarcza na znalezienie odpowiedniej bramki (gate'u), a nawet na spokojne pobuszowanie w sklepie wolnocłowym. 

 

 

 

W podróż do Madrytu zabiera nas wiekszy samolot. To 186-miejscowy Boeing 737-800. Wylot zgodnie z rozkładem o 8:50. 

 

 


Lot do Madrytu trwa około 3 godziny. Załoga pokładowa częstuje bezpłatnymi zimnymi lub gorącymi napojami oraz drobną przekąską.  

 

 

 

Za dodatkową opłatą jest możliwość zamówienia ciepłego posiłku - na przykład omletu na śniadanie. 

 

 

Jest też możliwość odpłatnego zamówienia i spróbowania tradycyjnej berlińskiej curry wurst, czyli kiełbasy z curry. 

 

 

Trasę przelotu można śledzić na ekranach nad głowami pasażerów.

 

 

Lot umila przyjemne "mood lighting" czyli oświetlenie mające na celu zredukować odczucie zmęczenie lotem.

 

 

W Madrycie lądujemy o czasie, przed południem. Z pasa startowego około 5-10 minut kołujemy do terminala po potężnej płycie lotniska Barajas. 

 

 

Samoloty sojuszu Oneworld, do którego należy airberlin i m.in. Iberia, obsługiwane są w nowoczesnym i musimy przyznać bardzo ładnym terminalu 4. 

 

 

Terminal połączony jest z centrum miasta linią metra. Stacja znajduje się w podziemiach terminalu. Bilety można kupić w automatach przy bramkach na perony. Warto rozważyć zakup tańszego pakietu 10 przejazdów, który możemy wykorzystać na dalsze zwiedzanie miasta. 

 

 

Madryt jest jednym z wielu kierunków z siatki połączeń airberlin. Muzeum Prado i Reina Sofia, Santiago Bernabeu i Real Madryt, wspaniała architektura, wspaniała kuchnia, ciepły klimat. Pobyt można uatrakcyjnić odwiedzinami w pięknym pobliskim Toledo lub Segovii. Atrakcji starcza na dobre kilka dni zwiedzania :). 

 

 

lista ofert: