11 posts / 0 nowych
Ostatni wpis
Obrazek użytkownika admin_2
Offline
Ostatnio był(a): 1 mies 2 tyg temu
Dołączył: środa, luty 24, 2010 - 02:15
Oświadczenie P. P. Porty Lotnicze w sprawie Portu Lotniczego Modlin
Oświadczenie PPL przesłane do naszej redakcji: P. P. Porty Lotnicze nie podejmowało żadnych działań zmierzających do przejęcia kontroli nad Portem Lotniczym Modlin. Nie są nam znane także żadne tego typu plany. Dwa lata przed otwarciem Portu w Modlinie (lipiec 2012r.), PPL zaproponował przejęcie zarządzania, ale propozycja ta została odrzucona w styczniu 2011 roku. PPL był inicjatorem powstania lotniska w Modlinie, widząc jego ważną rolę jako portu komplementarnego dla Lotniska Chopina, w strategii duo portu. Wszyscy przewoźnicy operujący z Lotniska Chopina są traktowani jednakowo. Żaden z nich nie może liczyć na szczególne traktowanie na przykład przez udzielanie dodatkowych upustów. Wynika to z przepisów prawa krajowego i europejskiego. Cennik usług znajduje się na stronie internetowej www.lotnisko-chopina.pl, ze szczegółowym opisem zniżek, które otrzymują wszyscy przewoźnicy, spełniający wymagania (np. wzrost liczby przewiezionych pasażerów, otwieranie nowych kierunków). Cennik jest konsultowany ze wszystkim przewoźnikami, operującymi z Warszawy, a następnie zatwierdzany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dlatego nieprawdą jest, że którykolwiek z przewoźników (niskokosztowych czy czarterowych) otrzymał dodatkowe rabaty, które mogłyby wpłynąć na jego plany. Zaprzeczamy informacji jakoby PPL w 2012 i 2013 roku podejmował jakieś działania, zmierzające do zatrzymania na Lotnisku Chopina linii Wizz Air. Każdy z przewoźników podejmuje samodzielnie decyzję, z którego portu będzie operował. Szanujemy decyzje naszych partnerów biznesowych i zapewniamy, że pracownicy Lotniska Chopina dokładają wszelkich starań, aby wszyscy pasażerowie byli obsługiwani jak najlepiej bez względu na to jaką linią podróżują.
gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
no to ciekawe, nie chce mi

no to ciekawe, nie chce mi się wierzyć, że Wizz strzelił takiego focha, że mimo wszystko nie chce zaoszczędzić 20mln złotych za dalsze operowanie z Modlina. No chyba, że to dla nich drobne :) Trochę jak w piaskownicy niestety. Wizz i Ryan powinien być poważny, przecież niższe ceny na lotnisku to niższe ceny dla pasażerów co z kolegi przełoży się na większą liczbę odprawionych podróżnych. WSZYSCY na tym wyjdą na plus. Dziwne podejście, naprawdę... ILS będzie działał od końca sierpnia. Nawet jak będzie poślizgu miesiąc to i tak wyrobią się przed jesiennymi mgłami.

Polecam poczytać www.lotnisko-modlin.info , nieraz wrzucają tam całkiem ciekawe info

gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
Chodzi o to że te niższe ceny

Chodzi o to że te niższe ceny są zjadane przez koszty dojazdu na to lotnisko. Tak że nie ma co w kółko powtarzać o niższych cenach biletów z Modlina. To jest fikcja. Dlatego ludzie wolą latać z Okęcia. Płacą tyle samo co za bilet z Modlina + dojazd a nie musza o 4 w nocy tłuc się na samolot o 6 na zadupie. Mówienie o większej ilości z Modlina z powodu niższych cen to też fikcja.

Obrazek użytkownika MAKTRAVEL
Offline
Ostatnio był(a): 6 lat 1 mies temu
Dołączył: sobota, Maj 19, 2012 - 22:10
Pamiętajmy, że to WIZZ

Pamiętajmy, że to WIZZ dyktuje warunki latania z Wawy od kilku lat:
1. to WIZZ wchodząc do Wawy (gdy jeszcze Modlina nie było) operował z Okęcia, a RYA mówił NIE z Okęcia NIE, czekamy na Modlin
2. to WIZZ pierwszy przeniósł swoje loty do Modlina i swoją bazę kilku samolotów (RYA chyba nie ma bazy w Warszawie)
3. to WIZZ pierwszy przeniósł swoje wszystkie loty z Modlina (jeszcze przed jego zamknięciem) na Okęcie
4. to WIZZ pierwszy komunikuje terminy swoich powrotów do Modlina, teraz komunikuje że nie wraca w ogóle, mało tego chce od Modlina odszkodowanie (sprawa według mnie skończy się w sądzie)

RYA konkuruje z WIZZ i tą konkurencję ma z tyłu głowy więc robi to co robi WIZZ. Dla Modlina trudna sytuacja gdyż idąc tą drogą to ani WIZZ ani nawet RYA mogą nigdy nie wrócić do Modlina a na dodatek jeszcze Modlin wyda kupę kasy na prawników aby skutecznie obronić się przed roszczeniem WIZZ.

Ta bajka może skończyć się inaczej ale niestety może skończyć się i tak

gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
nie zgadzam się z Tobą! odkąd

nie zgadzam się z Tobą! odkąd tanie linie przeszły na Okęcie ceny bardzo wzrosły i zaczynają być nieopłacalne dla pasażerów! ceny są niewiele większe od zwykłych linii m.in.Lotu, przy czym jak dodamy bagaż rejestrowany i ubezpieczenie to praktycznie takie same! (mniejsza wygoda, bitwa o wolne miejsce na pokładzie i brak posiłku gratis ;) ) myślę, że płacąc za bilet 200zł i dopłacając za dojazd do Modlina w dalszym ciągu wychodzi taniej niż bilet za 700zł na Okęciu ;)

Obrazek użytkownika oegle
Offline
Ostatnio był(a): 12 mies 4 d temu
Dołączył: czwartek, Listopad 22, 2012 - 11:34
jak nie wiadomo o co chodzi

jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o kase.
po pierwsze Wizzair dostał dodatkowy rabat, ale dlatego że wykorzystał zapisy cennikowe na Okęciu, tzn od czasu zamknięcia Modlina funkcjonował na Okęciu jako na lotnisku zastępczym za Modlin, a teraz jak otworzyli Modlin to podpisał umowę na stałe funkcjonowanie na Okęciu, czyli jako nowy przewoźnik uruchamiający nowe polączenia (bo wczesniejsze byly oficjalnie z Modlina tylko zastępczo na Okęciu) otrzymał spory rabat.
Po drugie, zapewniam was że zarówno Wizzair jak i RyanAir wróca do Modlina, a ta sytucja w tej chwili to po prostu twarde negocjacje, w których pozostanie na Okęciu jest bardzo mocną kartą przetargową. Oni wiedzą że bez tych 2 linii Modlin nie istnieje , ze przynosi straty i musi ich mieć,
dlatego tak grają żeby pokazać kto tu rządzi.
Ryan w kilku miejscach w Europie ma dopłacane przez lotnisko a własciwie przez dane miasto zeby tylko stamtąd latał bo to ożywia ruch turystyczny i im sie oplaca.
W Warszawie tak łatwo nie bedzie chociażby dlatego że Modlin ma z założenia przynosic kase jako lotnisko a województwo mazowieckie które jest włascicielem nie ma kasy zeby dokładac.
Ale wierzcie mi że kwestia dojazdu pasażerów na lotnisko w Modlinie nie jest żadnym argumentem, patrząc na to skąd obie line latają w Europie i jakie są tam dojazdy, czasami karkołomne i wielogodzinne.

gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
Nawet jak wrócą do Modlina,

Nawet jak wrócą do Modlina, to im lepsze warunki wynegocjują z portem lotniczym tym lepiej dla nas (budżet lotniska czy województwa tak na prawdę mało kogo obchodzi) bo bedą mogli oferować lepsze ceny. A tak w ogóle, to teraz jest sezon więc ciężko oceniać czy modlin jest tańszy czy chopin. Jak otworzyli Modlin to kusili cenami, a na dłuższą metę wiadomo, że przelot nie kosztuje 50zł/pasażera. Na wrzesień da się w wizz kupić bilety do Londyno za ~130 więc chyba źle nie jest, ciekawe ile taniej mogli by to zrobić z modlina? Jeśli nie taniej niż 30zł to większość ludzi woli chyba odrobinę więcej a bez męczącego dojazdu. Jedyne co mogli by zrobić to zbudować centrum logistyczne w modlinie i większość cargo tam przenieść z okęcia. I tak dużo towarów rozjeżdża się potem po polsce, więc nie musza koniecznie lądować w środku mista.

gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
*nie taniej niż 30zł mniej

*nie taniej niż 30zł mniej (czyli <100)

Obrazek użytkownika kriss
Offline
Ostatnio był(a): 7 mies 2 tyg temu
Dołączył: czwartek, Maj 30, 2013 - 12:50
tylke obyło się bez Modlina i

tylke obyło się bez Modlina i jakoś było. Jak dla mnie niech tak zostanie :-)

gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
Z uwagą i zainteresowaniem

Z uwagą i zainteresowaniem przeczytałem dotychczasową dyskusję. Jest rzeczowa i merytoryczna, co znacząco odróżnia Lotera na plus od wielu innych forów - bulgoczących od agresji, wyzwisk i złych emocji. Mam nadzieję, że pisząc to nie wywołam wilka z lasu i nie wpłynę na obniżenie jakości zamieszczanych tu postów.

gość (anonim)
Obrazek użytkownika gość
Szanowni Państwo, śledzę co

Szanowni Państwo, śledzę co prawda tylko doniesienia medialne dotyczące lotniska w Modlinie i przewoźników kiedyś tam operujących i skoro wydajecie takie oświadczenie, to czy prawdą jest, że zinterpretowaliście w sposób wygodny dla siebie jakoby loty linii Wizz Air były tylko przekierowane ;) od listopada 2012 czyli przez 6 miesięcy ( pierwszy raz o tym słyszę aby regularne podkreślam r e g u l a r n e połączenia były przekierowane na inne na lotnisko ) na Okęcie i to dało wam furtkę to zaproponowania korzystniejszych konkurencyjnych opłat do korzystania z Okęcia. Jeżeli się mylę to proszę podać jakie oznaczenie poszczególnych lotów było stosowane przez przewoźnika Modlin czy Okęcie? Dla mnie osobiście wykorzystana została sytuacja z fuszerką i naprawą pasa brakiem ILS dla waszych celów tj. pozyskania taniego przewoźnika, przez co dobiliście konkurenta. W sumie nie można mieć o to pretensji bo reakcja jest prawidłowa to jest biznes. Mam jednak nadzieję, że zwycięży rozsądek i w perspektywie czasowej, powstanie duo port, niezdrowa konkurencja między portami przestanie istnieć, a przewoźnicy będą pukać do drzwi i prosić o przyjęcie do zaszczytnego grona operujących w Modlinie tam gdzie ich miejsce na waszych warunkach a nie ich jak to ma miejsce dzisiaj.

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem, a nie web-robotem i zapobiega wysyłaniu spamu.