13 posts / 0 nowych
Ostatni wpis
Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
Odwołany lot - WizzAir
Witam. W piątek moi rodzice mieli lecieć z Eindhoven do Katowic. Niestety lot został odwołany. Przy informacji zostało im zaproponowane przebukowanie na lot poniedziałkowy. Niestety to im nie odpowiadało ponieważ musieli być najpóźniej w niedzielę w Polsce. W związku z tym poinformowano ich że mają się ubiegać o zwrot pieniedzy na stronie Wizz Air. Czy w takiej sytuacji mogą dostać zwrot za bilety i dodatkowo za wszelkie poniesione koszty (zakup biletów autobusowych, zakup jedzenia i picia, parking w Katowicach dodatkowe 3 dni) oraz czy moga się ubiegać o odszkodowanie 240 euro od osoby? Czy ktoś mial podobne doświadczenia z WizzAir i odszkodowaniem?
Obrazek użytkownika rolka13
Offline
Ostatnio był(a): 4 min 8 sek temu
Dołączył: środa, Styczeń 18, 2012 - 13:44
Kiedy dowiedzieli się o

Kiedy dowiedzieli się o odwołaniu? - to dość kluczowe pytanie w kontekście odszkodowania. Zwrot pieniędzy za bilet oczywiście dostaną ( Wizz proponuje zazwyczaj zwrot 100% kwoty w gotówce albo zwrot 120% na konto Wizz ). Za pozostałe rzeczy raczej na pewno nie zapłacą. Co do odszkodowania 250 EUR - tu kluczowe jest kiedy o odwołaniu się dowiedzieli.

Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
o odwołaniu lotu dowiedzieli

o odwołaniu lotu dowiedzieli sie na lotnisku.

Obrazek użytkownika rolka13
Offline
Ostatnio był(a): 4 min 8 sek temu
Dołączył: środa, Styczeń 18, 2012 - 13:44
No to jak najbardziej powinni

No to jak najbardziej powinni pisać o odszkodowanie i jeżeli nie było ono spowodowane pogoda czy zdarzeniem losowym to zapewne dostaną ( prędzej czy później :) ).

Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
dzięki wielkie

dzięki wielkie. a moge jeszcze zapytac czy ubieganie sie o odszkodowanie a o zwrot z biletów robi sie osobno? czy w jednym wniosku? bo na stronie Wizz Air nie ma zadnej opcji zeby te pieniadze odzyskac tak jak w przypadku kiedy lot np jest zmieniony z wczesniejszym uprzedzeniem.

Obrazek użytkownika rolka13
Offline
Ostatnio był(a): 4 min 8 sek temu
Dołączył: środa, Styczeń 18, 2012 - 13:44
To dwie osobne rzeczy i dwa

To dwie osobne rzeczy i dwa osobne wnioski - choć w przypadku mojego odwołania lotu Wizz sam się do mnie zgłosił z zapytaniem czy chcę 100% kasy za bilet czy zwrot na konto Wizz w wysokości 120% biletów. Ale to było jakiś czas temu więc mogło się coś zmienić.

Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
dzwonilem do ULC i

dzwonilem do ULC i powiedzieli ze musze najpierw do Wizz Air o wszystko a pozniej w zaleznosci od odpowiedzi pisac do odpowiednika Rzecznika Praw Pasażera w Holandii.

Obrazek użytkownika rolka13
Offline
Ostatnio był(a): 4 min 8 sek temu
Dołączył: środa, Styczeń 18, 2012 - 13:44
No tak najpierw przewoźnik, a

No tak najpierw przewoźnik, a dopiero jak ich odpowiedź cie nie usatysfakcjonuje ( lub jej nie bedzie ) to ULC.

Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
jeszcze mam pytanie, czy jest

jeszcze mam pytanie, czy jest jakis terim w ktorym musze sie o zwrot za bilety ubiegac u przewoznika tzn 7 dni? bo wycztalem cos takiego w tym rozporzadzeniu (WE) nr 261/2004:

"Artykuł 8

Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży

1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:

a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z, gdy jest to odpowiednie,"

Obrazek użytkownika rolka13
Offline
Ostatnio był(a): 4 min 8 sek temu
Dołączył: środa, Styczeń 18, 2012 - 13:44
7 dni to ma przewoźnik żeby

7 dni to ma przewoźnik żeby Ci zwrócić kasę za lot który sie nie odbył - zasadniczo to nawet o ten zwrot nie powinienes sie ubiegać - po prostu powini Ci zwrócić sami z siebie - ale może przypomnieć sie nie zaszkodzi

Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
sprawa ma się tak. Pisałem do

sprawa ma się tak. Pisałem do Wizz Air przez formularz ze strony skarge i domagalem sie zwrotu za bilety i wszelkie poniesione koszty plus odszkodowanie. minelo juz ponad 30 dni i wizz air nie odpowiedzial. W ULC powiedzili ze mam pisac do ich holenderskiego odpowiednika bo lot byl z Eindhoven. Rozumiem ze musze pisac do nich po angielsku lub holendersku tylko?

retr01199 (anonim)
Obrazek użytkownika retr01199
Tak naprawde to ULC nie ma

Tak naprawde to ULC nie ma prawa Cię odsyłać do Holandii, bo skoro lot odbywał się do Polski to ma takie samo prawo do zajęcia się tą sprawą jak holenderski odpowiednik.

Obrazek użytkownika harry84
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 h temu
Dołączył: środa, Wrzesień 5, 2012 - 15:47
Powoli nie mam juz siły. ULC

Powoli nie mam juz siły. ULC odsyła do holenderskiego ULC. Holenderskie ULC mowi ze przepisy sie zmienily i ze mam pisac do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Tam Pani prawnik powiedziała mi ze zajmuja sie takimi sprawami ale polubownie - co oznacza ze ona mi nie da gwarancji ze cokolwiek im sie uda wygrac jesli nie bedzie dobrej woli Wizz Air.... WTF???? i że moge do nich oddac sprawe ale takie sprawy trwaja po kilka miesiecy. a jak zapytalem o ich skutecznosc w takich przypadkach to zalała się żurem że nie ma takich statystyk. Więc ogólnie mało wiarygodna instytucja. Czy w takim przypadku warto oddac sprawe jakiemus prawnikowi badz tym firmom co sie oglaszaja na necie ze odzyskaja kase za odszkodowanie???

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem, a nie web-robotem i zapobiega wysyłaniu spamu.